dinsdag 19 november 2013

De zsazsagilet

Als ik een nieuwe creatie ga brengen ten huize Miep, voel ik mij als een bange gladiator die voor de genadeloze Romeinse keizerin moet verschijnen. Ofwel krijg ik meteen een "thumbs up!" ofwel een schreeuwerige "NIET MOOI!". Manipuleren door zelf een "ooooooh"-geroep op gang te brengen heeft geen zin. Miep heeft intussen een eigen stijl en maakt elke morgen een scène voor de kleerkast.

Toen de Zus haar oog op de zsazsagilet had laten vallen, gaf ik mezelf 10% slaagkans bij de keizerin. Een schapenwollen herdersvestje voor een meisje dat vooral van roze, hello kitty en zwierige jurkjes houdt? Ik hield mijn hart al vast..

Ik troostte mij al met de gedachte dat Maartje de gilet wel zou doordragen, maar tot mijn grote verrassing fleurde Miep helemaal op toen ik mijn gilet bovenhaalde. "Ik doe mijn schaapje nooit meer uit!" vertrouwde ze haar mama stilletjes toe.

En de gladiator? Die kon opgelucht adem halen en de volgende uitdaging aangaan.















Gratis patroon gilet: Madame Zsazsa
Schapenvachtje: StoffenFee
Blauwe hertjesstof: Stoffenspektakel

7 opmerkingen:

  1. ze nu nog zo tam als een lammetje krijgen en 't zit als gegoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dan ook een heel leuk giletje!!
    Lekker warm. Staat haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Philomène Avoine20 november 2013 om 07:01

    Bij de Sint zat ze ook zo elegant, maar een beetje minder vrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Kan je dat ook in volwassen versie maken?

    BeantwoordenVerwijderen