zondag 25 augustus 2013

La mamma

Dit keer een project voor de verjaardag van mijn grootste fan. La mamma, die bij elke blogpost een uitroepteken extra plaatst in haar uitbundig commentaar. De klokhen der hennen, die als kind in vriendschapsboekjes "moeder" schreef bij het rubriekje "wat wil je later worden?". Onze feeder, die sneller dan het licht een extra portie versgesneden frietjes op het bord van de schoonzonen gooit als hun aandacht even verslapt. Maar vooral: de populaire oooma, die met haar golden oldies als "klein soldaatje" of "lieve kokjes" menig kinderhartje sneller doet slaan.

Voor de mama geldt er maar één regel: als het maar niet te veel spant. Ik koos de tuniek met een "twist knot" uit de ottobre van 02/2013. Volgens het patroon loopt de band van op de buik door op de rug maar die liet ik achterwege. Ik maakte deze tuniek al eens in het blauw, maar toen voelde die band op de rug als een dwangbuis aan. Deze versie is niet alleen comfortabeler, het was ook veel eenvoudiger om te maken!



Patroon: "twist knot", ottobre 02/2013
Rode tricotstof: Stoffenkamer, Gent

4 opmerkingen:

  1. Was ik een gepensioneerde, ze kon me keihard krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgend jaar,noel!!!
    heerlijke stof om te dragen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. k zou graag met die klokhen een date maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooooooooooooooooh ! Ik ben jaloers ! Prachtig en zeer flatterend ! Mijn zusje draagt nooit rood en vanaf nu geldt : geen rood dan dood !!

    Loemoemba@laposte.net

    BeantwoordenVerwijderen