maandag 15 juli 2013

Zo moeder zo dochter

Miep heeft oog voor detail. Als mijn zus en ik toevallig eenzelfde kledingstuk aan hebben overstemt het gegil van Miep alle gesprekken. De hele dag door blijft ze dan verbluft "HETZELFDEUH!" gillen. Als de broer van haar papa op bezoek komt, stelt ze de gelijkenissen tussen beide gefascineerd vast zoals Archimedes zich in zijn bad gevoeld moet hebben.

Hoewel de Zus zich het geschreeuw eerst ontzag, kreeg ik de toelating om voor moeder en dochter een outfit te maken in eenzelfde stofje.



Ik koos de peuterjurk van Leven met Liv voor Miep. Een leuk model waarmee je alle kanten uit kan in het combineren van stoffen en kleuren. De aparte sluiting met de knoopjes op de rug lieten me even afschrikken, maar de handleiding met de foto's gidste mij probleemloos tot de finish. Het patroon biedt zoveel mogelijkheden dat ik bij het maken van dit kleedje al aan het broeden was op een nieuw kleedje.








De Zus kreeg de Causerie Rok van la Famille Victor. Normaal horen er nog knopen te zitten in de plooi, maar die liet ik achterwege zodat de vogelstof ten volle tot zijn recht kon komen. Een goed model waar ik zeker nog mee zal experimenteren!






Patroon kleedje: Peuterjurk, Leven met Liv
Stof kleedje: Stoffenkamer
Oranje knoopjes: veritas

Patroon rok: Causerie Rok, la Famille Victor
Stof rok: Stoffenkamer

2 opmerkingen:

  1. heel mooie combinaties!proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gelukt! M&M zouden ook mooi zijn in alletwee hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen