maandag 17 juni 2013

Mini-Miep

Afgelopen zondag was het D-day: mijn metekindje Miep werd "dlie jaal". De kroon die de juf in elkaar geflanst had vond ik maar een triest geval, dus maakte ik een mooier exemplaar via deze uitleg. Aan de blikken van het neefje en het nichtje te zien zal ik weten wat te doen op de komende fuifjes!



Met mijn geschenkje scoorde ik zowaar nog meer. Mijn ooglid begon al van nervositeit te trillen toen ik de pakjes van de tegenpartij zag. En toch viel mijn handgemaakt lappenpopje nog meer in de smaak dan de gesofisticeerde walkie talkie van Mega Mindy en de blitse cd-speler van K3. De cadeautjes werden uitgepakt onder een vrolijk gerammel van Maartje, die zich vermaakte met een plastiek fles gevuld met ongekookte pasta. Voor mijn cadeau moest ik geen dikgevulde portefeuille bovenhalen in de Dreamland, maar het popje kwam er toch niet zonder slag of stoot.


Toen ik deze blog ontdekte was ik meteen verliefd op het rosse popje Rozieke en Julleke met de bedenkelijke blik. Ik haalde het boek van Tante Hilde in huis en ik begon restjes stof te verzamelen van oude creaties voor Miep. De eerste struikelblok was echter dat dé ideale stof om zo'n kleutervelleke te imiteren moeilijk te vinden was. Ik had enkel biggetjesroze stof in huis. Ik stuurde een mailtje naar Mimi's, was verstomd van het sympathieke antwoord en na drie dagen zat de huid van Rozieke en Julleke al in mijn brievenbus! Mimi's vroeg op welke blog ze mijn creatie kon bewonderen en voilà, ik deed mijn intrede in blogland.

Mini-Miep kwam al snel tot leven en de outfits werden samengesteld. Toen ik het naakte popje pakte om haar slipje te passen brak het angstzweet mij uit. Ik had het meisjeslijfje gemaakt, dus een driehoekvormig lijfje in plaats van een rechthoekig jongenslijf. Bleek dat ik te snel geweest was en je voor een popje met aparte kleertjes sowieso het jongenslichaam moest maken. Na een hysterische uitbarsting herpakte ik mij en begon ik secuur aan een liposuctie van de heupen. Het slipje werd van een small naar een large aangepast en hupsakee, geen vuiltje meer aan de lucht.


Het jasje van grote Miep maakte ik met een patroon van etsy, maar ik ontdekte dit model via Iene Miene.


Ik zal er moeten aan wennen dat Miep tegenwoordig in de derde persoon over zichzelf spreekt!


Patroon kroon: Mina dotter
Stof kroon: een kussensloop (op de kop getikt voor 50 cent bij Kringwinkel)
Patroon jasje: etsy, dmk easy wear, double breasted coat
Stof en knopen jasje: Stoffenkamer

4 opmerkingen:

  1. Grote Miep voor eerst sinds lang meteen stil in bed met Kleine Miep aan haar zijde. En eten ging ook vlotter nu kleine Miep mee-at. Interesting times.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige creaties!!!ongelooflijk welke talenten zien we nog van je?????Een grote proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh prachtig: grote Miep & kleine Miep:
    wat een schatjes ;-)
    & da jaske s ook om op te eten ;-)
    goe bezig meid & k heb u super graag verder geholpen!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miepje mag blij zijn met zo'n supermeter ! Ik zie ze trouwens uitgroeien tot een succesduo : Femke als createur en Miep als mannequin ! Tot in Parijs toe !

    BeantwoordenVerwijderen