maandag 10 juni 2013

Het kruipend kruippakje

Derde keer goede keer. Een tijd geleden waagde ik mij voor het eerst aan een kruippakje voor het jongste nichtje Maartje. Ik gebruikte het patroon uit de Ottobre 01/2013. Bij de Strik vond ik een ultrazacht stofje voor slechts 3 euro per meter en na één naai-avond lag er al een rood kruippakje te blinken naast mijn naaimachine. Apetrots hield ik mijn strijkijzer in de aanslag om de finishing touch aan te brengen: een groene appel in flockfolie. Laat ik het op de extase van het moment steken, maar ik plantte mijn heet ijzer op de stof en mijn kruippakje smolt weg.



Vol goede moed startte ik weer vanaf nul. De volgende dag lag er al een identiek exemplaar op mijn strijkplank en toen streek ik de appel er uiteraard op met een handdoek als bescherming. Jupe Monsieur glunderde toen hij zijn tool box nog eens kon bovenhalen om de drukknopen erin te kloppen. En toen kwam opnieuw het Homer Simpson "DOH!"-gevoel. Ik had de knopen fout gelegd want er zaten nu tochtgaten bij de beentjes..

Derde keer goede keer en nu zou ik meteen een étappe hoger gaan. Ik vond een superhandleiding bij haar en kocht een leuk tricotstofje met vosjes.  De benen zaten goed, ik demarreerde en hupla: daar lag een pakje in tricot op tafel, afgewerkt met boordstof én een tweelingnaald. Nah!




Tricot en boordstof: Creadroom
Patroon: Ottobre 01/2013

1 opmerking: